Małpa TeSz

A wektory robię tak:

Jeśli chodzi o grafikę cyfrową, to grafika oparta o krzywe odgrywa u mnie rolę najważniejszą. Jest to mój przysłowiowy konik, a samo projektowanie krzywych stawiam na równo z rysunkiem. Jej tworzenie daje mi tyle samo radości, a przy okazji dużo więcej profitów.

W tej części poradnika pokażę jak przygotowuję ilustrację pod obróbkę w Corelu/Illustratorze, a jeśli będzie takie zapotrzebowanie stworzę drugą część tutorialu, w której przestawię bezpośrednią pracę w programie nad wybraną ilustracją.

Zacznijmy od początku. Na pierwszy ogień idzie papuga, która siedzi na ogonie małpy.

8- MałpaNa początku powstaje złożony z prostych figur geometrycznych szkic, który  pozwala na zachowanie ogólnej perspektywy i proporcji. Nadaje on zarys postaci, co znacząco ułatwia dalszą pracę. Jest to rodzaj mapy dla rysownika, która wprowadza na odpowiedni tor uszczegóławiające ruchy ołówka.

9- MałpaPo nadaniu odpowiedniego kształtu papudze, wymazuję niepotrzebne już linie pomocnicze i zaznaczam punkty, które w programie będę zastępował węzłami nadającymi kształt krzywym. Taki zabieg bardzo ułatwia sprawę podczas modelowania postaci w programie.

10- MałpaNastępnie wyznaczam granice światła, co ułatwia działania związane z nakładaniem kolorów, cieni/refleksji świetlnych padających na postać.

Gdy etap szkicowania, modelowania krzywych i ustalania granicy cieni mam za sobą, nakładam te wszystkie warstwy na siebie, dzięki czemu powstaje wstępny szkic, który utwierdza mnie w przekonaniu:

a) warto przerzucać to na wektory
b) projekt w porywach spodoba się tylko mojej Mamie 🙂

12 - MałpaMożna teraz zadać pytanie – po co robię to najpierw na kartce? Odpowiedź jest bardzo prosta: rozrysowanie idei pozwala mi zwykle na zaoszczędzenie ok. 3-10 godzin podczas tworzenia ilustracji wektorowej, a jak wiadomo czas to pieniądz;) Po drugie dzięki takiemu rysunkowi, wiem dokładnie jakich efektów mogę się spodziewać na sam koniec, więc już na początku wyeliminowuję nieprzyjemne zaskoczenia.

Jeśli chodzi o małpę sytuacja wygląda analogicznie:

6- Małpa

1- Małpa

13 - Małpa

2- Małpa

A po przerzuceniu na czyste wektory ilustracja prezentuję się następująco:

Małpka

Jakiś czas później w photoshopie:
Małpa TeSz
Teraz gotowy produkt można sprzedawać za grube miliony 😀